“ Dua perkara yang sesiapa dapat perolehinya akan ditulis dirinya sebagai hamba yang bersyukur dan sabar, sesiapa yang gagal dalamnya, tidak akan ditulis sebagai orang bersyukur dan sabar. Iaitu sesiapa yang melihat tentang agamanya kepada mereka yang jauh lebih baik darinya, lalu ia berusaha mengikutinya, dan dalam hal keduniaan mereka melihat kepada orang-orang yang kurang darinya sehingga ia memuji Allah atas nikmat yang diperolehinya ..” ( Riwayat At-Tirmidzi)

Followers

Follower yang ke -100 Syed Azaharul

Sunday, February 28, 2010

Buat Duit Dengan Churpchurp.



Churpchurp.com yang merupakan antara projek seterusnya dari team nuffnang. Twitter ni adalah salah satu cabang blogging tapi bentuk makro blogging di mana hanya mesej pendek dipost sebagai makluman atau peringatan kepada kawan-kawan dalam jaringan twitter kita. Hanya 140 patah perkataan je dibenarkan dalam satu-satu post. Oleh kerana saban hari pengguna twitter ni meningkat, jadi syarikat pengiklanan menjadikannya sebagai salah satu medium pemasaran.

Langakah -1 :-

Daftar akaun twitter.Klik twitter.com.

( p/s: Tambah ramai kawan-kawan twitter anda kerana makin ramai follower anda di twitter, makin mudahlah nak dapat job dari churpchurp nanti. Untuk tambah kawan, boleh search di twitter anda nama yang anda nak jadikan kawan dan boleh juga add saya di http://twitter.com/razialong )

Langkah -2 :-

Daftar dengan churpchurp ni. Caranya ialah dengan klik churpchurp.com dan klik pada start here untuk kolumn “I am a Twitterer”

( p/s : Sepertimana ditunjukkan anak panah pada gambar di bawah. pastu akan keluar page untuk anda isi..So isilah sebaik mungkin berkaitan diri anda.)



Langkah -3 :-

login ke akaun churpchurp anda guna username dan password yang anda dah daftar tadi.
Paparan ini akan muncul.



( p/s :Page pertama yang keluar ialah page dashboard seperti gambar atas. Kalau anda tengok, kat bahagian earning memang akan 0.00 lah sebab tak mula apa2 lagi dan anda perlu kumpul earning sehingga RM100 baru boleh cashout.. Kat bahagian dashboard ni, anda boleh set iklan pilihan anda dan pending kerja “pending tweet” yang perlu anda siapkan untuk peroleh bayaran.)

Tentang JOB Tweet

1) Sebarang job yang anda terima akan masuk ke email .

2) Jika dilihat gambar di bawah,ada 1 tweet to write yang perlu ditulis dan post. So untuk tengok detail, klik atas 1 tweet tu atau tekan tab tweets.



3) Maka akan ditunjukkan disitu apa syarat yang perlu anda tulis sebelum diterima. Jangan lupa juga untuk tengok tarikh “Publish target” tu bila untuk pastikan kita tak terlepas tarikh tu. Kalau terlepas, mungkin tweet kita akan sia-sia tanpa bayaran :( . Kat bawah ni adalah syarat untuk post xpax blacberry.



4) So, anda tulislah apa sahaja anda rasa berkaitan apa yang disuruh tulis. BM atau BI tetap diterima asalkan ikut syarat!



5) Tapi selepas anda tekan submit, tweet anda masih perlukan approval dari pihak churpchurp tau. Biasanya dalam masa 24jam anda dah tahu tweet tu approved atau kene baiki.



Bayaran dari Churpchurp

Jika dah approve, nantikan jelah duit masuk ke akaun churpchurp anda ni. Biasanya selepas 3-7 hari lepas tweet kita di terima. Setiap tweet di terima, kita akan di bayar RM 1.07. Tak pastilah kalau pihak churpchurp akan bayar lepas lepas ni.



Artikel di petik dari laman : Wanmus.com

( Penghargaan : Terima kasih kepada blogger dan yang telah sudi untuk klik iklan nuffnang di blog ini..Kewangan di perolehi sehingga kini RM 70.00 )

5 comments:

farenova said...

good info, thanks!

ucu rose said...

mklumat yg bgus..menarik sgt.tp sy org br kt sni.xrmai sgt kawan.ok ker klu sy join gak??

Mohd Fakhrurrazi Bin Mohd Subari said...

to farenova: u are welcome.

to petite_girlz07: ok je..slps join...cari follower seramai mgkin..di klngn blogger pn dah ramai sertai.

ucu rose said...

kna byr pape x dlu sblm join??sbnrnyer bnd ni tok ape??n kite kna wt ape??

Mohd Fakhrurrazi Bin Mohd Subari said...

xperlu bayar apa2..daftar je..twitter ni utk kita beri perkembangan diri..kat mmber2..atau nk beri isu semasa ke..manakala churpchurp ni..penghargaan buat yg join twitter..awak ikut je apa yg tlh ade dlm entry saya tu.

Jaamiah Al-Azhar As-Syarif


Copy this code to your website to display this banner!