“ Dua perkara yang sesiapa dapat perolehinya akan ditulis dirinya sebagai hamba yang bersyukur dan sabar, sesiapa yang gagal dalamnya, tidak akan ditulis sebagai orang bersyukur dan sabar. Iaitu sesiapa yang melihat tentang agamanya kepada mereka yang jauh lebih baik darinya, lalu ia berusaha mengikutinya, dan dalam hal keduniaan mereka melihat kepada orang-orang yang kurang darinya sehingga ia memuji Allah atas nikmat yang diperolehinya ..” ( Riwayat At-Tirmidzi)

Followers

Follower yang ke -100 Syed Azaharul

Monday, March 29, 2010

Selamat Hari Lahir..Wahai Ibuku..

Marilah kita selami hati ibu...

Surat Seorang Ibu



Belaian Ibu



Doa Untuk Ibu



Mak..Selamat Hari Lahir yang ke-51..Pejam cilik,pejam cilik..kejap terasa masa berlalu..walaupun tgk muka mak nmpk awek muda..tpi usia mak dah msuk usia emas..Kejap kan mak?Banyak peristiwa pahit manis mak dah lalui..Anak2 mak pun dah besar panjang..Mak..seronok along bersama mak..selalu mak luangkan masa berbual2 dgn along..jdk bodygoud mak lak..hehehe..Selalu mak minta along tolong buatkn itu dan ini..tapi kebnykn along mengelakkan diri..huhuhu..xpatutkan mak..

Along minta maaf kat mak dah bnyk along buat mak sakit hati,terasa hati..tapi mak tetap cool..mak marah pun nak along berubah jdk org yg lbh baik..
Mak...terlalu besar jasa mak kat along..Along tau along bukan pandai dan pintar.. tpi mak berusaha berikan kenyakinan kat along..beri kata2 semangat kat along..mak tak putus asa memberi tumpuan kat along dlm pelajaran..bila along dpat keptusan baik..mak beri hadiah..makan special...seronok sgt2..hehe..
Walaupun along dah jauh di perantauan..mak msh snggup telefon along..mesej along...kerap kali ..tanya apa along buat...perihatin sgt mak kat along..dan anak2 mak yg lain..

Mak selalu kata buat kerja kita jgn buat kerja Allah..laksanakan tanggungjwb sbgai hamba Allah..selebihnya berserah pada Allah..itu la prinsip mak..
Selalu mak baca Al-quran mesti nangis..teringatlak masa along kecik2 dulu tak pandai2 baca quran pun nangis jgk kena rotan dgn mak..tpi dgn sbb mak rotan along la..along leh lancar baca bahkan leh ngjarkan kpd ank2 murid mak lak.

Mak..Along selalu jgk nangis kalu sebut pasal mak..sedang menaip ni pun along nangis jgk..Kenapa mak??Along bukan tu je..kalu tgk cerita2 sedih mesti keluar air mata..kadang2 dalam solat pun along nangis..mybe naluri along lebih pada mak kot..sebab tu mudah nangis..hehe.
Mak..Terima kasih bnyk2 yerk..doakan along tnpa jemu..tnpa mak tiadalah along di dunia ini..Moga mak sentiasa tabah hadapi ranjau kehidupan..Moga doa mak dimakbulkan Allah selalu..

" YA ALLAH AMPUNILAH DOSA IBUKU YANG TELAH MELAHIRKANKU DAN MEMBESARKANKU SEJAK DARI KECIL..JAUHILAH IBUKU DARI SEGALA MUSIBAH DAN KEMUDHARATAN..REDHALAH SEGALA AMAL BAIK IBUKU..TABAHKAN HATI IBUKU YA ALLAH...MENJADI IBU YANG MITHALI..PANJANGKAN USIA IBUKU DALAM IMAN DAN ISLAM..TETAPI ANDAI DIRIMU YA ALLAH MENGHENDAKI IBUKU..JADIKAN PEMERGIAN IBUKU SEBAIK-BAIK PEMERGIAN..TABAHKAN HATIKU DAN ADIK2KU UNTUK TERUSKAN KEHIDUPAN. "

Amin Ya Rabbal Ala min..

3 comments:

Solehah said...

Amin ya rabbal a'lamin..mmg nampak muda lagi mak awk..

ayu said...

very nice n very2 the touching in my heart...plss be better to our parents...insyaAllah Allah sentiasa bersama kita

Mohd Fakhrurrazi Bin Mohd Subari said...

to Solehah : Aminn...sama mcm anak ye jgk..hehe..

to ayu : thnkz..Allahhu ma'ana..insyallah.

Jaamiah Al-Azhar As-Syarif


Copy this code to your website to display this banner!