“ Dua perkara yang sesiapa dapat perolehinya akan ditulis dirinya sebagai hamba yang bersyukur dan sabar, sesiapa yang gagal dalamnya, tidak akan ditulis sebagai orang bersyukur dan sabar. Iaitu sesiapa yang melihat tentang agamanya kepada mereka yang jauh lebih baik darinya, lalu ia berusaha mengikutinya, dan dalam hal keduniaan mereka melihat kepada orang-orang yang kurang darinya sehingga ia memuji Allah atas nikmat yang diperolehinya ..” ( Riwayat At-Tirmidzi)

Followers

Follower yang ke -100 Syed Azaharul

Monday, January 4, 2010

SECEBIS INGATAN.

Doa buatmu :-


اللّهُمّ اغْفِرْ لَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ. وَاعْفُ عَنْهُ

وَأَكْرِمْ نُزُلَهُ. وَوَسِّعْ مُدْخَلَهُ. وَاغْسِلْهُ بِالْمَاءِ وَالثّلْجِ وَالْبَرَدِ, وَنَقِّهِ مِنَ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ الأَبْيَضَ مِنَ الدَّنَسِ. وَأَبْدِلْهُ دَاراً خَيْراً مِنْ دَارِهِ. وَأَهْلاً خَيْراً مِنْ أَهْلِهِ وَزَوْجَاً خَيْراً مِنْ زَوْجِهِ. وَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ وَأَعِذْهُ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَفِتْنَتِهِ وَ مِنْ عَذَابِ النَّارِ


Ertinya : Ya Allah ampunilah baginya dan muliakanlah tempatnya dan lapangkanlah tempat masuknya (di dalam kubur) dan mandikanlah dia dengan air salji dan air dingin (embun) dan bersihkanlah dia daripada kesalahan (dosa) seperti dibersihkan kain putih daripada kekotoran dan gantikanlah tempat yang lebih baik daripada tempat tinggalnya dan ahli (keluarga) yang lebih baik daripada ahlinya dan sahabat yang lebih baik daripada sahabatnya dan masukkanlah dia ke dalam syurga dan lindungkan dia daripada seksa kubur dan seksa neraka.


AYAHANDA,ALLAHYARHAM UST.HJ.MOHD SUBARI BIN TAUHID.

( Kembali ke hadrat Ilahi pada 15 Syawal 1421 = 11/1/2001 hari Khamis )


Buatmu ayah..ingatan selalu dari anakmu..mendidik anakmu ilmu quran,ilmu tarannum dan berzanji..memanduku sehingga sampai ku dapat ke peringkat negeri..berzanji yang hanyaku lagukan dengan tarannum sikkah dirimu ubah ke tarannum rast...ku kagum denganmu ayah..alunan suaramu sedap di dengari..dirimu suka berbual-bual denganku..dirimu sangat gembira sehingga hadiahkan ku kain songket (samping) nilai rm 100 di atas kejayaanku mendapat pangkat 1 darjah khas ke 2 terbaik di sekolahku..tapi apakan daya Allah lebih sayangkanmu setelah 3 bulan dirimu mengalami sakit...dari dirimu berisi kepada kurus..terkenang lambaian terakhir sebelum dirimu pergi ke HUKM,Bangi..berita ketiadaanmu ketikaku sedang belajar di tingkatan 5 Ibnu Sina.,SMALQ.


Ayahandaku kembali ke hadrat Ilahi ketika usia 52 tahun dan masih berkhidmat ketika itu sebagai guru agama.


SAHABAT,ALLAHYARHAM MOHD HIDAYATUS SAUFI BIN KHALID.

(Kembali ke rahmatullah pada 17 Muharram 1431 = 3/1/2010 pada hari Ahad).


Buatmu sahabat..terkenang dirimu naik flight yang sama ketika kembali ke mesir pada 4/11/2009..bersamaku ke kuliah dari rumah abdeen di hujung bulan 12/2009 sebelum dirimu mengalami sakit..kepetahanmu berkata-kata..buat diriku kagum..kemenangan usulmu ketika bermesyuarat dalam program DBEB di rumah johor Raba'ah hujung bulan 11/2009...usul agar program ilmu falak di jadikan program mega..di ketika itu usulmu seri dengan usul kursus guaman..terasa dirikulah pemberi kemenangan buatmu..mengharapkan dirimu bakal peneraju program ilmu falak..tapi apakah daya..Allah lebih sayangkan dirimu...


Berita lanjut berkaitan Allahyarham di Laman Web Rasmi Badan Kebajikan Pelajar-Pelajar Johor DiMesir..klik di sini.


Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh ayahandaku dan sahabatku serta seluruh kaum muslimin yang telah kembali menghadap ilahi..AL-FATIHAH.

No comments:

Jaamiah Al-Azhar As-Syarif


Copy this code to your website to display this banner!